Valstybinis informavimo portalas

Messenger_by_zackgol

zackgol.deviantart.com

Ne, deja, tokio dar nėra. Bet sugalvojau idėją, kuri žmogui Lietuvoje pasitarnautų. Gal kartą ar porą gyvenime, tačiau pasitarnautų.

Besiruošdamas egzaminui, skaičiau apie teismo pranešimus (tesimo pranešimas, tai yra toks dokumentas, kuris jus informuoja pavyzdžiui apie tai, kad jūs patapote atsakovu teisminiame procese). Esmė ta, kad nors ir yra įtvirtinta gan efektyvi jų pristatymo tvarka (atneša registruotu laišku, kartais tai daro antstolis, pranešimas laikraštyje), tačiau susiklosčius tam tikroms aplinkybėms, ne visada gali jo sulaukt. Tarkim nemaža piliečių dalis yra išvykę į užsienį ir todėl negaus registruoto laiško, juo labiau neskaitys vietinių laikraščių pranešimų skilties. Negavę pranešimo, nežinosit kad vyksta teismo posėdis ir todėl normaliai negalėsite apginti savo interesų. Visokių panašių situacijų gali būti ne tik su teismais, bet ir su kitomis institucijomis, pavyzdžiui mokesčių inspekcija tai galėtų praneši apie įsiskolinimus, savivaldybė apie kaimynystėje ketinamą statyti statinį, kuris palaidos jūsų teisę į saulės šviesą. Juk nesinorėtų apie tokius įvykius sužinoti pavėlavus?

Taigi, mano idėja tokia. Nemažai žmonių Lietuvoje naudojasi internetu, taip pat ir elektroniniu paštu. Kad nereikėtų daryti taip, galėtų tokius oficialius pranešimus, kurie domintų konkretų Lietuvos pilietį, be numatytų įstatymuose priemonių, siųsti ir į elektroninio pašto dėžutę. Vyriausybė sukurtų interneto portalą, kuriame asmuo galėtų užsiregistruoti ir nurodyti savo asmens duomenis, telefono numerį, paštą, realią gyvenamąja vietą ir jei kas nors nutinka, SMS pranešimu gaunate kažką panašaus: “Laba diena, jums <<Vardas Pavardė>> yra iškelta baudžiamoji byla pagal BK 129str. 1 dalį. Detalesnė informacija jums yra atsiųsta elektroniniu paštu. Linkime geros dienos. Vyriausybės informavimo tarnyba.”

Visos institucijos turėtų prieigą prie šių duomenų ir galėtų efektyviai informuoti asmenis apie jiems svarbius įvykius.

Ką manote?

Reklama

22 Responses to Valstybinis informavimo portalas

  1. Andrius says:

    Jei taip Lietuva padarytų, sakyčiau LABAI skaitmeninė valstybė. Taip, čia yra būtinybė, ir būtų naudos. Aišku ne visi moka internetu naudotis, paštu, o kiti dar nenorės šiaip pateikti savo kontaktų :). Ir dar, kadangi valstybinėse įstaigose darbuotojai turės tokį didelį ir svarbų kontaktų sąrašą, tai būtų gerai, kad jo būtų kontrolė kaip elgiamasi su ta informacija (bent jau neparduotų). Dirbau valstybinėje institucijoje, žinai kaip ten nesaugu su asmenų duomenimis…
    Šiai problemai išspręsti reikia kompiuterinės sistemos, o čia dar ir pinigėlių būtų galima išplauti, nes konkursai, mokestis direktoriams ir panašiai.

  2. whiskyinc says:

    Žinoma, jei pateiki savo mailą valstybei, o kitą rytą jau matai savo pašto dėžutėj 80 laiškų su “Enlarge your…“, tada negerai būtų. 🙂 Bet, kažkaip vistiek manau būtų galima pakontroliuot.

  3. Eimantas says:

    Kitas aspektas – jei tau įteikiamas pranešimas (pvz, registruotas laiškas) – tu formaliai laikomas susipažinusiu su pranešimo turiniu. O elektroninės versijos tu gali paprasčiausiai neskaityti..

  4. whiskyinc says:

    Gali ir neskaityt, tačiau tai veiktų kaip papildoma informavimo priemonė, kuri galbūt padėtų išvengti įvairių nesusipratimų.

  5. Eimantas says:

    Matai, realios naudos tai neduoda, o kaštai milžiniški. Jei kalba eina apie kelių institucijų integravimą, prasideda tikra vargo vakarienė… iš LR valstybinių įmonių normalias sąsajas teko matyt pas VSDF, VMI, VLK ir tikriausiai viskas; o čia, kaip įsivaizduoju, norėtum sujungt gerokai daugiau institucijų. Pabandyk pagūglint terminą ‘e-valdžia’, buvo ir visai neblogų idėjų, ir apie dokumentų bendrą sistemą, ir apie e-parašą, kaip apie alternatyvą visų slenksčių šlifavimui su popieriais…

  6. whiskyinc says:

    Bet ar išties tokios sistemos sukūrimas kainuotu nežmoniškus pinigus? Juk, net nebūtinai viską suintegruot reikėtų, gal išeitų naudot kaip atskirą tarnybą? Juolab, kad iš esmės tokiai tarnybai nereiktų nė e-parašo.

  7. Eimantas says:

    O kaip tu įsivaizduoji atskirą tarnybą? Portalą, į kurį gali visos institucijos rašyt, o pilietis, suvedęs savo asmens kodą, pasižiūrėt, kas jam pranešta?

  8. whiskyinc says:

    Įsivaizduoju, kaip portalą, kuriame asmuo užsiregistruoja ir nurodo savo kontaktinius duomenis (a la linkedin.com 🙂 ).
    Tuo tarpu valstybinės institucijos darbuotojai gali prieiti prie duomenų bazės ir jei pvz. reikia informuoti kokį nors asmenį, suveda į paiešką jo asmens kodą ir iškart gauna visą informaciją apie jį. Jei patobulinus paiešką, gal būtų galima ir pagal konkrečią gyvenamąją vietą visus gyventojus surast ir t.t.

  9. Giedrius says:

    Galetu jau dabar dali pasiekti per LinkedIn ir panasius rimtus portalus. Specialus, aišku, būtų gerai.

    O dalies nei per kur nepasieks, nes jie toli nuo žiniatinklio.

  10. Eimantas says:

    Tai, apie ką kalbi – fizinių asmenų registras. Šiaip ir VMI, ir VSDF turi savus registrus, kuriais nesidalina. Valstybinė institucija – tai nėra viena įstaiga; jei tavo duomenys yra pvz VRMe, tai nereiškia, kad juos ima ir duoda pvz švietimo ministerijai 🙂

  11. whiskyinc says:

    Ne, tai nėra fizinių asmenų registras. Kažkas panašaus bet ne tai (nes pats dabar ten negali prisijungt ir nurodyt savo mailo, o juo labiau jis tavęs apie nieką neinformuos.). Tai turėtų būti kiek laisvesne forma portalas, prie kurio priėjimą turėtų bene visos įstaigos.

  12. Andrius says:

    Bet asmenų registrą naudoja (asmenų adresus tiksliau) visos valstybinės institucijos, kai reikia siųsti paprastą paštą. Pusė sistemos tiktų. Tik tiek, kad pats negali nurodyti savo kontaktų. Net neįsivaizduoju iš kur ten suplaukia kontaktai.

  13. grumlinas says:

    Tie, kuriems gali būti iškeltos baudžiamosios bylos, ir taip nujaučia savo likimą liūdną neregėtai, tad šituo aspektu sistema nėra reikalinga. Baudžiamosios bylos, kiek žinau, taip sau neatsiranda, iki jų gan ilgas kelias, tad tokia informacija pasiekia atsakovą ir taip.
    Kitas dalykas – tokios super-integruotos sistemos nemažai kaštuoja.

  14. whiskyinc says:

    Andriau, ten man rodos daugiau mažiau “manualas“ – savivaldybei nurodai savo registracijos vietą ir jie rankytėmis suveda informaciją į registrą.

    Grumlinai, pasakei teisingai – į kalėjimą nežinodamas nepateksi, tačiau visai kas kita civilinėse ir administracinėse bylose – ten tau ir nežinant gali išnagrinėt ar kuratorių paskirt. Juolab, kaip ir minėjau, nebūtinai šitas dalykas gali būti naudojamas teismuose – juk pavyzdžiui savivaldybės taip pat galėtų savo gyventojams pranešinėti tik jiems aktualią informaciją.

    Klausimas: bet ar tikrai reikia tokios super integracijos? Juk iš esmės tai būtų galima padaryti kaip atskirą duomenų bazę ir viskas. Nereikėtų nei duomenų iš registrų imt nei dar ko daryt. Na gerai, registruojantis, koks nors darbuotojas patikrintų asmenų registre ar tikrai toks žmogus egzistuoja bei patvirtintų registraciją ir viskas. Ir krūvio didelio darbuotojams nebūtų – visi trys su puse milijono juk nepultų iš kart registruotis.

  15. Eimantas says:

    Paimkim labai paprastą pavyzdį – žmogus užsiregistruoja 2os pakopos pensinio kaupimo sutartį. Paduoda dokumentus pensinio kaupimo bendrovei, ši per dvi darbo dienas turi informuoti VSDF, o šioji per 30 dienų duoda atsakymą – leisti ar ne, o jei neleisti, tai kodėl. Pagal tavo siūlomą modelį, Sodros atsakymas automatiškai siųstų atsakymą ir į klientų portalą? O dabar įsivaizduok, kiek kaštuoja kiekvieną tokį procesą perpisti – nes reikia arba automato, kuris siunčia žinutę su sutvarkytu tekstu, atrinktais duomenim ir tt, arba žmogaus, kuris rankom subelstų tuos duomenis. Žmonės tikrai neapsidžiaugs papildomu darbu, o _visus_ automatinius procesus peržiūrėt – Sizifo darbas. Ir koks rezultatas? Į žvirblius iš patrankų šaudymas gaunas…

  16. Sima says:

    iskart atsiprasau, kad neskaciau visu komentaru ir galiu tik truputi i tema tepataikyti: tikrai dideles dalies zmoniu tiek el pastai, tiek mob numeriai keiciasi kur kas dazniau nei gyvenamosios vietos. vargu ar daug kas turetu susiformaves iproti vos pasikeitus kuriam nors is siu kontaktu iskart apie tai pranesti valstybei.
    apskritai tai as uz tokia ideja. tokiai gyventojai kaip as butu zymiai patogiau pranesima gauti el pastu

  17. whiskyinc says:

    Eimantai, ką čia sakai (su visom Sodrom) galėtų būti kiek vėliau, jei pirminis projektas pavyktų. Einamuosius reikalus pradžioj (taip kaip ir yra dabar) žmonės prisižiūrėtų patys. Jei viskas gražiai išeitų, pafinasuotų, būtų galima įkurti ir atskirą departamentą, ir sukurti automatizuotą portalą su visai duomenimis, integruotomis duomenų bazėmisir t.t.,kurį turėtum įsimetęs į favorites, bet kol kas toks dalykas būtų utopija. Pradžioj, kaip ir sakiau, toks projektas būtų visiškai elementariai paprastas: pačio žmogaus tvarkoma duomenų bazė, kuria galėtų naudotis įvairios institucijos, skirta tiems reikalams su kuriais asmuo kasdien nesusiduria. Tarkim imkim mano taip mėgstamą teismo pranešimą. Darbuotojas surašo pranešimą ir išsiunčia paštu (čia taip ir dabar yra). Tai dar jis galėtų padaryti vieną paprastą veiksmą: patikrinti ar asmuo, kuriam siunčiamas pranešimas yra duomenų bazėj (pvz. suveda jo asmens kodą) ir jei yra, daro copy-paste ir išsiunčia elektroniniu paštu. Ir viskas, jokių daugiau atskirų rašymų.

    Sima, čia jau paties žmogaus noras būtų ar apskritai duoti valstybei savo mailą ir pranešt apie pasikeitimus. 🙂

  18. Eimantas says:

    whisky, pirma, tada keisti reikia įstatyminę bazę – dabar aiškiai parašyta, kad žmogus turi gauti pranešimą popieriniu paštu. Jei nesi susidūręs, tiesiog patikėk žodžiu – tai itin lėtas ir skausmingas procesas

  19. whiskyinc says:

    O kodėl reikia keisti įstatyminę bazę? Žinomą, niekas nepuls keisti kokio nors CPK, kad įtvirtinti tokį dalyką. Bet juk viską galima sutvarkyti per poįstatyminius aktus – ministras išleidžia įsakymą ir viskas – jokios normoms nenusižengs, jei tai padės geriau užtikrinti žmogaus teisių apsaugą.
    Na, kad lėtas suprantu, bet kodėl skausmingas?

  20. Eimantas says:

    Skausmingas – nes tai pokytis. Visi pokyčiai yra skausmingi, faktas. Bet koks esančios darbo tvarkos keitimas yra veiksmas, kuris 90% atvejų sulauks pasipriešinimo iš užsiimančių ta veikla.. žodžiu, yra visas mokslas, kuris vadinas pokyčių valdymas, jei įdomu, pasižiūrėsi. Esmė, sakyčiau – dideli kaštai su labai mažu efektu

  21. Paulius says:

    Laba,

    Ši idėja, su vienais – kitais skirtumais, jau seniai sukasi galvoj. Šiam tikslui turi įsigijęs http://www.cpk130.lt (viešas įteikimas). Jei domina bendradarbiavimas, brūkštelk paulius02@gmail.com

  22. whiskyinc says:

    Pauliau, kad iš savo pusės nelabai ką galiu pasiūlyt, tik idėjas 😉

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

%d bloggers like this: