Apple strategija

Niekad nesuprasdavau visuotinio garbinimo tų žmonių, kuriems pasisekė jų karjeros, tačiau Steve Jobs sugalvojo išties genialią strategiją, kuri užtikrina nesibaigiančią užsakimų jūrą.

Microsoft” išleisdama naują produktą turi jį suderinti su tūkstančiais kitų produktų, jų versijų, galimų modifikacijų, todėl daro viską, kad viskas išeitų kuo geriau, nes kuo toliau, tuo labiau susiduria su milžiniška konkurenciją ir reikia išlaikyti lyderio vaidmenį,  o “Apple” turi savo fantastiškai išreklamuotą ženklą ir praktiškai neturi konkurencijos (taip, turi, bet tam tikrose srityse yra “Apple” ir yra “visa kita”). “Apple” gali leisti sau išleisti gerus, gražius, patogius, bet ne puikius produktus ir tai gali daryti sąmoningai, kol dar nėra artimų konkurentų. Šiek tiek sekiau “IPad” “revoliuciją”. Geras ne tiek produktas, kiek jo pateikimas, nes revoliucijos ten tikrai jokios nebuvo. Pats produktas “IPad” patogus, “naudojamas”, bet nėra įdealus: nepalaiko “Flash“, nepalaiko 3G, nėra kameros ir t.t. Bet žmonės jį tikrai pirko ir dideliais kiekiais. Pirma fazė baigta ir prasidės nauja fazė: pavyzdžiui įdės 3G ir kamerą ir ne dėl to, kad buvo techniškai neįmanoma to padaryti pirmajam modeliui , bet todėl, kad komerciškai to neapsimokėjo žiūrint į ateitį. Pirkėjo psichologija paprasta: jei turiu gerą daiktą, kuris patenkina mano visus norus (ar įsivaizduojamus norus) man kito nereikia, bet jei turiu vidutinišką produktą (pripažinkit, kad “IPad” toks) , tai gal būt ir norėsis atnaujinti, ypač jei be didelių problemų gali tai sau leisti.  Pavyzdžiui aš turiu “Lenovo ThinkPad SL500” – puikus produktas (žinoma su keliais minusais, bet vistiek puikus) ir jis visiškai patenkina mano kuklius poreikius ir man nereikia kito produkto, tačiau jei kompiuteris neturėtų USB jungčių (taip kaip neturi “IPad“), tai gal ir atsirastų svarstymai atnaujinti, nes poreikis būtų. Tokį žmonių mastymą ir išnaudoja “Apple”  ir tai yra genialu: vieniems reikia, kiti duoda, nors ir ne visuomet tai ko nori.

Steve Jobs sukūrė pakankamai genialią strategiją kaip skurti unikalios prekės įvaizdį ir jį išnaudoti

Reklama

8 Responses to Apple strategija

  1. “… pavyzdžiui įdės 3G ir kamerą ir ne dėl to, kad buvo techniškai neįmanoma to padaryti pirmajam modeliui, …”

    iPad’as yra ir su 3G, tik prekyba dar neprasidėjo (užsisakyt jau galima). Buvo pristatytas kartu su tuo pačiu iPad’u, kuris pardavinėjamas dabar.

    Tačiau sutinku dėl to, kad taip apple sau suteikia galimybę vėlesnes produktų versijas daryti patrauklesnes. Kiekvienais metais jau pasirodo naujas iPhone ir kiekvienais metais jis pasižymi bent vienu labai svariu bruožu, skatinančiu visus pirkti naująją versiją.

  2. Jo. liūdna ir gaila. dėl šių rinkodarinių machinacijų. Galėtų daryti sąžiningiau, juk sekančioj produktų kartoj ir taip ras ką “patobulinti”.

    • Su sąžiningumu čia juk nesusiję. Aš tame jokios problemos nematau, nes Apple, kaip ir visos kitos kompanijos, tiesiog bando užsidirbti ir tai darydamos galvoja ir apie ateitį, kad užsidirbti galėtų ir po metų ar dešimties. Galų gale kiekviena pridėta smulkmena šiek tiek keltų kaina vartotojui, kas mažintų paklausą pačiai pirmai versijai.

      Tai galioja visoms kompanijoms, nes kad ir koks produktas būtų pristatytas, visada galima būtų teigti, kad galėjo pasistengti labiau ir padaryt jį geresni nuo pat pradžių.

      Vartotojas, norėdamas po metų nusipirkti naujesnę produkto versiją, taip pat visada turi galimybę seną įrenginį parduoti tiems vartotojams, kuriems pačio naujausio nereikia. Taip atsinaujinimas gaunas šiek tiek pigesnis, nei tiesiog naujas įrenginys.

      • Dar ir kaip susiję. Dirbtinai “skatinama”, t.y. užciklinama paklausa išduria žmones (kaip ir “vis nauji” microsoft produktai ar mažėjantys-ir-vėl-didėjantys mobiliakai), kurie vardan šios priklausomybės turi visą gyvenimą dirbti beprasmius darbus. na, kiekvienam savo. aš tai esu įsitikinęs, kad kol nesurasim ekonomikos, kurioj 90 proc. produktų nebus beprasmiai ir be-dirbtino-stūmimo niekam nereikalingi, – tol ir dusinsimės tiek nuo ekonominių, tiek ekologinių krizių, tiek kitų.

  3. grumlinas says:

    Gal todėl niekad nepirksiu apple 😉

  4. Lina says:

    Pasvarsčiau, kad gal bus įdomu paskaityti http://www.asktog.com/columns/082iPad&Mac.html

    Man paskaičius tą mano minėtą straipsniuką susidarė įspūdis, kad ne viską taip specialiai daro, bet kai kas jiems tiesiog (“netyčia”) gaunas.

  5. tmv says:

    Aš nusipirkau mac’ą prieš trejus metus, esu patenkintas. Dar kokius kelis metus jei laikys,
    būsiu laimingas ir sekantį vėl pirksiu mac’ą, nes man nereikės skaityti o kas naujo atsirado
    hardware pasaulyje per tuos 5 metus ką man reiktų turėti laptope, mac’e dažniausiai būna sudėti
    beveik viskas, žinoma už tai tenka sumokėti, bet man taip geriau 🙂

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

%d bloggers like this: