Automobilių statymas Vilniaus centre

Beskaitant šiandienos naujienas akis užkliuvo už dviejų straipsnių: „Svarstoma Vilniuje branginti automobilių statymą“ ir „Vilniaus verslo centrų darbuotojams per brangu mokėti už automobilio stovėjimą“.  Šiuose straipsniuose išsakomi du visiškai skirtingi interesai – vieniems reikia didesnių pajamų, kitiems per brangu kažkam sukurti tas pajamas.

J.Bliuvas teigia: „Mes verkiam, kad mieste nėra tvarkos, žmonės mažai naudojasi keleiviniu transportu, nes netenkina jo kokybė. Tačiau, kaip diskutuojama tarptautinėse konferencijose, sprendžiant šias problemas galbūt reikia didinant miesto centre esančių automobilių statymo vietų kainą, kuri pas mus neadekvačiai maža“. Aš nesutinku su tokia nuomone, nes pirmiausia reikia pažiūrėti ar visuomeninis transportas yra patogi, greita, saugi ir komfortabili susisiekimo priemonė, o tik tada spręsti kaip nulupti pinigų iš vairuotojų. Jei pradėta kalbėti apie užsienio patirtį aš ir pasidalinsiu. Man viena New York‘e gyvenanti moteris pasakojo, kad nemažai New York‘e (ten vietos automobiliams išties nėra pertekliaus) dirbančių žmonių gyvena New Jersey. Kaip ten vykstama į darbą? Ogi sėda žmonės į savo transportą, važiuoja iki New York ribos, ten pastato savo automobilius milžiniškose stovėjimo aikštelėse, persėda į metro ir vysta į darbą.Gal ir nėra pats patogiausias būdas, tačiau ten gyventojų ir taip virš 8 milijonų Kodėl pas mus nėra normalių, neperpildytų nemokamų ar labai pigių aikštelių netoli centro, kur miestiečiai galėtų palikti savo automobilius ir toliau eiti pėsti ar važiuoti visuomeniniu transportu trumpą atstumą? Kitas dalykas, kad J. Bliuvas turbūt kalbėjo apie šiek tiek didesnius miestus, na bent keliais milijonais gyventojų.

Norint tik didinti mokesčius už automobilių stovėjimą ir nedarant nieko daugiau reikėtų atsižvelgti į tai, kad sumažėtų žmonių srautai senamiestyje, o tai reiškia mažiau klientų parduotuvėms, kavinėms ar kitiems verslams. Tai reiškia, kad senamiesčio gyvenimas dar labiau apmirtų, nes kuo mažiau žmonių, tuo mažiau verslų ir tuo mažiau ten yra ką veikti – uždaras ratas. Žinoma, jei Sostinės valdžia nori paversti senamiestį (ar visą centrą) muziejumi po atviru dangumi turistams, kuriame būtų vykdoma minimali veikla, tai gal tada ir geras sprendimas, tačiau jei norima gyvo senamiesčio, jame turi šurmuliuoti žmonės. Tiesa pasakius ir taip jau nėra prekybininkams labai gerai. Verslui ir nėra itin patrauklu turėti biurą prie kurio niekas negali sustoti, net darbuotojai.

Man asmeniškai atvykimas į senamiestį (centrą) yra gan problematiškas, nes visuomeninio transporto kur gyvenu praktiškai nėra, o pastatyti automobilį nemokamai nelabai yra kur. Mokėti 3Lt už valandą (su perspektyva mokėti žymiai daugiau) man per brangu. Taigi, ką man reikėtų daryti, kad aš pigiai ir patogiai galėčiau lankytis miesto centre? Arba tiesiog ten nebesilankyti, nes tuoj nebebus ko ten vykti išvis.

Reklama

5 Responses to Automobilių statymas Vilniaus centre

  1. Šiaip visiškai sutinku. Negalima apmokestinti nei įvažiavimo, nei branginti stovėjimo, kol nepasirūpinta normaliomis alternatyvomis.
    Su viešuoju transportu problema ne ta, kad jo nėra, o kad jis per anksti nustoja važinėti, kad yra nuostolingas, blogai valdomas. O šiaip jis važinėja ir per senamiestį – labai intensyviai.
    Kai rinkais gyventi užmiesty, turbūt negalvojai nei apie viešą transportą, nei stovėjimo brangumą, nei juolab dviratį. O gal vertėjo?
    Sutinku ir dėl senamiesčio gyvumo – jis Toks Turi būti. tačiau gal ne automobiliais? Manau, kad dviračių judėjimą galima padidinti ne procentais, bet Kartais. tą ir reikia padaryti.
    masinių stovėjimo aikštelių prie senamiesčio/centro getai man atrodo radikalu, ir nelabai perspektyvu. juk tų daugiaaukščių ar kitokių aikštelių yra, bet nelabai jos populiarios: žmonės ieško kiemų ir visokių alternatyvių būdų. Galima jų padaryti daugiau, bet mažų: po tiltais, po prekybos centrais ir t.t. Bet pirmiausia, drastiškai mažinkim automobilių naudojimą išvis. Lietuvoj jie – tikra manija, dažniausiai niekuo nepagrįsta. Dar ateityje vertėtų miksuoti rajonų “paskirtį“ – nesveika – kad minios žmonių kasdien būtinai važiuoja į centrą, o vakare atgal, kad tokiame mažame (bet plačiai išsidėsčiusiame) mieste tokie užsikimšimai. Jei biurai ir veiklos būtų visuose rajonuose, o žmonės daugiau galvotų tiek rinkdamiesi darbą ir butą pagal vietą ir atstumą (o darbdaviai irgi), tai daug šių problemų išnyktų.

    • Edvardas says:

      Pritariu dėl kitokio miesto strateginio planavimo. Žinoma centras turi būti, ir verslo centai taip pat, tačiau tam tikrų paslaugų teikimą būtų galima perkelti arčiau žmonių gyvenamųjų vietų, nes taip taptų patogiau ir šiek tiek sumažėtų transporto problemos.
      Ir visgi pamėginsiu apginti savo nuomonę dėl aikštelių. Žmonės turi reikalų, nori praleisti laisvalaikį senamiestyje. Kai kas atvažiuoja iš toliau esančių rajonų, kitų miestų ir patogaus bei efektyvaus automobilių stovėjimo būdo nebuvimas nėra labai labai gerai pačiam miesto centrui. Didelis automobilių kiekis mieste nėra labai sveikintinas, tačiau kai kuriems asmenims nėra galimybių be automobilių apsieiti. Toli įsikūrę gyventojai, verslininkai, kitų miestų gyventojai. Kad ir mano paties situacija. Man nuo namų iki universiteto keliauti automobiliu neviršiant greičio užtrunka apie 15 minučių, autobusu virš valandos (kartais ir du kartus daugiau) – taigi šioks toks skirtumas yra. Būtų galima keliauti dviračiu, bet Lietuvos klimatu sunkoka. Net jei ir klimatas būtų geras kelionė būtų gan ekstremali dėl infrastruktūros nebuvimo. Apskritai būtų galima mažinti automobilių naudojimą, tačiau pasiūlius ne blogesnes sąlygas – patogumą, greitį, saugumą. O dabar siekiama tik nuplėšti pinigų nieko už juos nepadarant.

  2. Karvė says:

    Jei sumoki bent minimalų mokestį už stovėjimą, kaip ir nebeturi teisės tavęs bausti, nes gali būti, kad tiesiog užtrukai ilgiau 😉

  3. Dalius says:

    O man teko “prie“ NY esančia aikštele ir naudotis. Visų pirma žmonės ne tik iš New Jersey važiuoja dirbti į New York’ą – atstumai gali būti daug įspūdingesni Lietuvos mąsteliais, bet amerikiečiui į darbą važiuoti 50km nėra kažkas neįprasto (todėl jiems benzino kainas skauda). Ir važiuojama ne tik metro, bet ir paprasčiausiais traukiniais. Taigi į patį New York’ą važiuoti apskritai neapsimoka, nes įvažiavimas tikrai nepigus. Su parkavimu situacija šiek tiek paprastesnė, bet reikia parkavimo vietą rezervuotis iš anksto (aišku nemokamų vietų nėra).

    Taigi aš turėdamas automobilį jį palikau aikštelėje (aišku privažiavau taip arti kaip galėjau prie NY) ir važiavau traukiniu – net ne metro. Pačiam NY tikrai patogu važiuoti metro. Aikštelė deja nebuvo nemokama. Vilniuje dar nebuvo situacijos, kad nerasčiau kur pastatyti mašinos senamiestyje.

    Jei pakeltų kainą tai gal skaudėtų, bet būtų dar paprasčiau parkuotis. O šiaip visada gali važiuoti į senamiestį vėlesniu metu, kai aikštelės nemokamos jau arba gali parkuotis kur nors šiek tiek už senamiesčio ir eiti pėsčiomis, jei per brangu. Nelabai įsivaizduoju kur tu įkištum nemokamas aikšteles, kad nebūtų ir per toli ir gerai.

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

%d bloggers like this: